Bæredygtighed, forudsigelighed og samvær er nøgleord

Trygheden i hverdagen er det vigtigste

Dagsrytmen i børnehaven er præget af en fast struktur. Dagligdagen er bygget op omkring faste tider for måltider, aktiviteter og toiletbesøg. Dette frigiver ressourcer, så vi alle i personalet ikke skal tænke på alt.

De små børnefællesskaber er central i planlægningen af den pædagogiske praksis, og vi arbejde med planlagte temaer, hvor pædagogen er rammesætter for læringsmålet eller aktiviteten.

Spontane aktiviteter, hvor børnene selv skaber legen, er der også masser af muligheder for. Vi arbejder kontinuerligt på at organisere rummene, så de udtrykker forudsigelighed og mulighed for fordybelse.

Pædagogerne arbejder med at give hinanden mulighed for at fordybe sig med en gruppe børn, uden at skulle forholde sig til andet.

Samvær med dit barn er vores fornemmeste opgave

Prioriteten er at være tilgængelig og til rådighed for dit barn. Dette kan ses når dit barn for eksempel har brug for at blive guidet i leg, blive trøstet, og når der er brug for at få løst konflikter. Vi inspirer dit barn ved at være undersøgende og nysgerrige både ind og ude.

Vi støtter barnet til at blive selvhjulpet. Vi opmuntrer dit barn når det oplever at kunne mestre noget i dag, som de ikke kunne i går.